u know why i hate hospital so much

aku demam teruk sejak beberapa hari lepas. suhu badan yang tiba-tiba panas n sejuk, sakit tekak smpi bengkak, x blh tido, migraine, sakit perut etc. Hanya Tuhan je tau betapa seksanya aku.

aku jarang sakit. dan aku tak suka bila sakit begini. ubat habis tapi sakit tak hilang. lapar tapi tak boleh nak makan. satu sebabnya tekak aku teramat sakit. kedua, xde selera(rasa cam pahit je mulut, makanan lak semua tawar). ketiga, wut's d point makan kalau few minutes pas tu, keluar balik (u know what i mean)

pagi tadi aku g check darah, (akhirnya..sbb aku ni liat skit nak g jumpa doktor n i dont really like hospital). tunggu punya tunggu hampir 5 jam ( aku dah macam sewel nak tunggu nombor giliran tu). i bet org2 kat hospital tu cakap "giler hape budak ni?" akhirnya aku tahu, keputusan darah aku, yg abang kat bilik 13 ambil sample kul 8.30 tadi(sakit siouut, ada bekas lagi, dan pastu aku hantar g makmal 4, pastu tunggu kat kaunter 3(ni je da 2 jam) pastu kena tunggu doktor pula kat bilik 8( add another 2.30 hour waiting time) n tunggu lagi nak kena ambil ubat kat kaunter 13. huh? tu la dia proses 5 jam di klinik kesihatan.

tapi aku tak kisah, sbb aku tau flow dia mmg cam tu cuma kalau aku mengandung, mungkin aku da terberanak kat situ gak. addoii..

ohya.. n d result, darah aku bersih. x kn denggi, x kn apa2 virus. cuma tekak aku bernanah je. aku dapat la MC satu hari ni.relax kat rumah. baru aku rasa cam sihat tadi ni demam cam nak buat comeback je...aiyaaa..

trimas besar pada family n frens yg ambil berat pasal aku.

P/S aku tak mau mati sorang2, apatah lagi mati sebab penyakit. Nauzubillah!

Comments

Popular Posts