How to Retaliate insult N how To Rise Ur own Guard From It

Berhadapan Dgn Ragam Pelbagai Org setiap Hari Bukanlah sst yang mudah. menepati setiap satu hingga Ratusan kehendak manusia yang datang adalah sst yg sungguh meletihkan mahupun mengucapkan semua fakta yang ntah berapa kali telah di ulang.

namun ini bukan masa untuk mengeluh kerana aku tahu keluhan hanya untuk mereka yang lemah ( i've wrote but thz b4 n soon its goin to b a short Movee). aku sekadar menjalani hidup yang penuh dengan arahan dan memenuhi hasrat itu dengan sebaik mungkin.

kerjanya mudah kerana panduannya sudah jelas di atas kertas. wpun sedikit perbezaan fahaman namun mesejnya sampai. dan tujuannya untuk mereka faham w/pun bnyk dari ragam itu adalah dari mereka yang tak faham-faham. apa2pun aku dapat belajar darinya dan mengetahui cara untuk menolak permintaan2 yang kurang munasabah dengan cara yang aman.

apa yang terbaik pada kita selalunya tidak dapat di tunjukkan dan selalunya apa yang lemah itu menjadi begitu nyata walaupun di lakukan begitu sedikit. dan sedikit kesilapan itulah yang terus dijadikan bahan untuk tohmahan yang menakutkan adakala amat memalukan. selalunya aku pasrah kerana selalunya aku berdiam diri. dan akhirnya tidak berpeluang menyelamatkan diri dari celaan tersebut.

apa yang sepatutnya aku lakukan adalah memberikan yang terbaik, yakin apa yang aku samapaikan itu adalah betul dan bila mana adanya tohmahan yang datang. aku yakin dapat menangkisnya dengan mudah dan rasa bersalah itu tidak lagi ada. suarakan apa yang terbuku dan luahkan apa yang terpendam. biar terang dan jelas. dan biarlah persoalan itu terjawab..

* me as d 'keeper' of counter 17

Comments

Popular Posts