life's like that

adalah amat melucukan bila kita menyenaraikan satu turutan impian ingin dicapai @pun satu ringkasan ttg satu matlamat yang akan kita lakukan dalam satu tempoh tertentu. misalnya, oh hari ni aku akan itu dan itu, esok aku ini cuba itu dan ini dan hasilnya kita akan dapat satu muka lembaran perkara yang akan kita laksanakan dlm ruang masa yg kita tentukan.

kalau diimbas, mungkin ada bbrp nota dari senarai itu (mungkin juga hampir semuanya) bukan la sst perkara yang baru. ada yang di sebabkan kemalasan kita, kita fikir masih ada kesempatan untuk menyempurnakan di masa yg mendatang. ada juga tinggalan dari azam yang terpendam dari tahun2 yg lalu yg kerana kurangnya peluang atau bnyknya sebab mengapa senarai itu terus berulang.

seperti aku, hampir kebnykan senarai yg aku tulis adalah senarai yg aku kitar pada minggu2 sebelumnya..mgkn juga pada bulan2 sebelumnya. sehingga kini terlalu bnyk impian yg tertangguh dan makin bnyk pula impian yang mendtg. hampir2 aku keliru dan hampir2 aku berputus asa tapi mengapa harus mengeluh pada sst yg datangnya dari kekuatan diri atau kelemahan sndr. kita seharusnya mencari jalan yg membolehkan kita menggapai kesemua senarai imipan itu dan merasa puas.

kuncinya ada pada diri, tetapkan haluan dan beri keutamaan dan susun perkara yang paling peting dahulu dan tekadkan langkah untuk laksanakan tugas yang ada. satu persatu w/pun di buat secara perlahan akan sampai ke penghujungnya.

tekad sudah ada yg tinggal hanyalah satu gerakan untuk memburu impian itu...selamat berjaya!! semoga tercapai segala yg di hajati!!!

Comments

Adam Arjuna said…
what a text..!!

penuh puitis dan mendalam sungguh..

Wahh!!..

Life like that..
atnur @ Iza said…
yea, so true. life's like that. kdg² kita hanya merancang je & berjaya mencapainya. kdg² kita x berjaya langsung. mungkin kerana keadaan & masa yg tidak sesuai. atau kdg² kita terlupa kerana terlalu byk yg kita inginkan dlm kehidupan.

Popular Posts