owh..life!!

It's been a while since my blog last updated. Actually, i wasn't too busy to write down something for the past few weeks. It just not gonna make any different coz i pretty much didn't do anything.
Well, i bought a pair of new boxer yesterday(whatever..stupid!!)
Ok, sebetulnya aku dah buka balik gerai nasi lemak aku.ROON CORNER that's da best name i ever could think of. After a very long renovation, now, i have a better, bigger n much beautiful stall. plus there's nu edition of my new recipes. ha ha ha .Alhamdullilah.
Hasil jualan dalam seminggu 2 ni agak memberangsangkan. dan kalau2 rezeki murah berterusan pasti 'kerja keras'(not really for me. coz my mom did all the works, i just wake up early, helping her do da packaging n selling) pasti berbaloi.
Apa2pun, aku tak tetapkan target yang tinggi sbb urusniaga sebegini pasti ada turun, naik/ untung, ruginya. dan kalau mengikut perkiraan, hujung bulan nanti boleh la 'enjoy' skit.

However, this is only temporary for 3 reasons:

1.NOT a Lifetime Career.
unless, it gives me a fix n luxurious income, i might consider a second thought. plus it's not really something that i like to do for the rest of my life.

2. SAVE-ing
i am very dedicated to study. dan kalau dikira dari segi kemampuan mental, masa, usia aku masih mau belajar sampai peringkat yg tertinggi untuk bbrp tahun lagi. jd sekurang2nya apa yg aku dapat ni sedikit sebnyk dpt membantu aku dari segi kewangan.

3.at least,i have SOMETHING TO DO.
daripada aku sibuk tidur, tgk TV dan menyusahkan mak aku kat rmah. lebih baik aku buat sesuatu untuk mengisi masa lapang aku yang terbuang. sambil2 menunggu tawaran kerja dan belajar. aku boleh dapat duit dan aku pun tak rugi apa2 kan?

Doa aku agar apa yg aku rancangkan dapat di laksanakan dengan baik. selebihnya, aku serahkan pada Tuhan.
AMIN...

Comments

Popular Posts