Berkhidmat untuk negara

Masih teringat sewaktu saya menjalankan latihan praktikal di Jabatan Penerangan setahun lepas untuk projek akhir pengajian saya. Saya bersama beberapa org rakan Zita(member st kolej), 4 pelajar dr kolej lain dan 2 org UUM senior lain.

Kami dikehendaki untuk membuat beberapa sistem yang berkaitan dengan pembangunan laman web dan kami masing2 mengerah otak dan idea(mebbe a lil) sehingga kesemua kami mendapat keputusan yang cemerlang hasil dari projek bersama kami tersebut.
sistem maklumat carian berkaitan penerbitan untuk jabatan penerangan. hari ini, saya cuba2 untuk menjenguk apa yang kami hasilkan dan sungguh saya tak sanggka kerana sistem itu telah pun digunakan.w/pun tiada siapa pun yang sebenarnya tahu namun sumbangan kecil ini boleh dikira membatu kerajaan .

lawat la http://www.penerangan.gov.my . << this is actually our final project!
w/pun bukan la hasil penuh saya, tapi sekurang2nya saya boleh berbangga bila idea saya diguna pakai. kerana saya ingat lagi untuk pertama kali ketika saya menjejaki bahagian teknologi maklumat(tingkat 11) pada kali pertama. laman web ini ketika itu belum lagi seceria dan lengkap. namun kini, komen saya ia 80% lebih baik, dan lebih berguna. Syabas!!!

Comments

Popular Posts