Balik Kampung...

im still here d melaka, menunggu janji sista1 (dah brp minggu dah) untuk pindah rumah baru. kata terbaru yang mebbe kami akan pindah esok or day after tomorrow. but apa2pun kami semestinya kena berpindah sebelum penghujung april(2 hari lagi) bak kata tuan empunya rumah la.satu alasan nak cepat pindah supaya saya dapat jumpa balik member2 lama.

my aunt baru je call pagi ni bertanya kalau kalau saya ingin nak balik kampung(mestilah nak!!).
dia cakap lebih baik kalau saya ada di sana, keluarga dekat dan she can find a better job for me since saya dah masuk dlm senarai graduan menganggur sejak 2 minggu lalu. but still i have to consider many things before i make my decision. dan saya ada 2 hari sebelum saya tel. balik makcik dan beritahu keputusan saya. jikalau saya memilih tidak, then life must go on.here on KL kena cari kerja baru pulak. but if i choose yes, not only i get a new job but a free flight ticket to go back home. jawapan nya agak jelas tapi i dont make any decision yet.
mungkin lepas ni sebelum tido kena fikir sedalam2nya kebaikan dan keburukan pilihan2 dan keputusan hasil dari pilihan saya itu nanti.

disebalik semua kerunsingan, hari ini saya berpeluang untuk 'relax' kat gunung ledang resort. yup, mandi sungai sebab dah brp tahun tak rasa sejuk air sungai. he he memang best sampai tak sedar dah hampir 6 jam berendam kat sungai.. he he w/pun sejuk tapi bak kata org bercinta, lepas rindu.rindu kat sungai.

Comments

Popular Posts